جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۶۹۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

ایجاد 127هزار شغل جدید در قطر با گردشگری

صنعت گردشگری تا سال 2030 حدود 127 هزار شغل جدید در قطر ایجاد می‌کند.
به گزارش شهر، دولت قطر از ایجاد حدود 127 هزار شغل جدید در این کشور تا سال 2030 بواسطه توسعه چشمگیر صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش عرب‌نیوز، در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در صنعت گردشگری قطر اشتغال دارند که تعداد آنها در سال 2023 به حدود 147 هزار نفر خواهد رسید. همچنین در سال 2030 سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی قطر از رقم فعلی دو درصد به هشت درصد خواهد رسید.

قطر که در سال 2022 میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال خواهد بود در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشته و هر سال بطور متوسط بین 15 تا 17 درصد به گردشگرانش افزوده می‌شود.

مدتی قبل نیز یکی از مقامات صنعت گردشگری قطر از جذب سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری این کشور تا سال 2022 خبر داد. دولت قطر هم‌چنین قصد دارد تا در راستای جذب یک میلیون گردشگر در سال 2022، فرودگاه دوحه و فرودگاه‌های شهرهایی را که مسابقات جام جهانی در آنها برگزار می‌شود را توسعه دهد.

هرچند اکنون قطر در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد، اما با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری از جمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور در سال‌های آتی به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ی خلیج فارس تبدیل شود و در این زمینه، از امارات پیشی بگیرد.
منبع: ایسنا
نظر شما